Hoe breidt je je tandartsenpraktijk nog verder uit?
Je herkende al vroeg in je leven dat mondhygiëne belangrijk is, en je was als kind nooit bang van de tandarts. Het was dus enkel natuurlijk dat je daar uiteindelijk je beroep van zou maken. Nu ben je de eigenaar van een redelijk grote tandartsenpraktijk. De meesten zouden nu besluiten dat het goed genoeg is en de praktijk laten voor wat het is, maar jij wil meer. Het is dus tijd om je praktijk uit te breiden. Je hebt de connecties, dus het personeel vind je wel, maar de patiënten moeten jou vinden. Een online marketing bureau zal je hierbij helpen.
Het belang van online marketing in de 21e eeuw
De afgelopen twee decennia is de wereld snel online gegaan. Waar men vroeger nog veel via papier deed gaat bijna alles nu via het internet. Dit biedt kansen voor een tandartsenpraktijk. Waar men vroeger eigenlijk alleen naar de dichtstbijzijnde tandarts ging omdat ze niet van het bestaan van andere tandartsen afwisten weet men nu wel van de alternatieve tandartsen. Dus als men nu een andere tandarts wil gebeurt dat ook. Online marketing tandarts zorgt ervoor dat jouw praktijk de praktijk is die gevonden wordt als er online naar een tandarts gezocht wordt.
De online wereld heeft ook enkele risico’s
De online wereld komt ook met enkele risico’s. En we hebben het dan niet over negatieve reviews: jij neemt alleen toptalent in dienst, dus alle reviews zijn positief. Jij bent niet de enige tandarts die gebruik maakt van online marketing: anderen kunnen het ook, en op die manier nemen ze jouw patiënten af. Daarom is het belangrijk dat je hoe dan ook meegaat in de online marketing. Het is namelijk niet alleen een manier om je praktijk uit te breiden, het is ook een manier om je praktijk op het niveau waar het nu is te houden. Je wil namelijk niet dat je patiënten met een verkooppraatje overgehaald worden om naar een slechtere tandarts te gaan.